Snart snart dags för 100% basket


Nu närmar sig en intensiv period för HU16 då uppladdningen inför EM börjar. Efter läger i Ängelholm efter skolavslutningen har spelarna fått individuella program och många har passat på att semestra med sina familjer eller bara stannar kvar hemma och njutit av sommarlovet. Efter att ha gått igenom planeringen och tittat på de läger vi ska ha märkte jag att vi har 26 dagar tillsammans med landslaget mellan 20 juli och 25 augusti. Det är rätt mycket och där rök det som i många andras ögon skulle klassas som semester men som jag då får kalla – tid att hålla på med ett stort intresse och något jag brinner för. Jag får påminna mig om de två veckorna jag njöt av semester i Brasilien i april.

Läger 20-22 juli i Stockholm därefter läger 27-30 juli och sedan en turnering i Crikvenica, Kroatien 31-3 augusti där vi spelar mot A-nationerna Kroatien och Israel samt Holland som liksom oss krigar om avancemang i B-EM. Det ska bli väldigt kul och inspirerande att spela mot tre nya lag och jag tror det kommer passa oss bra inför EM i Bosnien som drar igång den 15 augusti i Sarajevo och avslutas den 24 augusti.

Vad händer efter det då? Jo, raka vägen till Huskvarna och Sanda BG där jag börjar jobba heltid nu efter sommaren. Det ska bli riktigt kul att få möjlighet att jobba heltid med basket och med så många talangfulla och motiverade spelare (se även vad jag skrev på min engelska sida)

Snart börjar även våra ungdomslandslag tävla i EM…först ut är Damer U20 som ska försöka avancera upp till A-gruppen och inte är väl det omöjligt då truppen består av fjolårets U19-VM lag som var rätt vassa om vi säger så! Fortsatt trevlig sommar!

Leave a Reply

