Baskettorsdag

Idag har varit en väldigt lång dag, först jobbade jag och det är verkligen full rulle på Consilium, men det är samtidigt kul, vore trist om det var tvärtom. Sen var det dags för tvättid, och det är säkert många med mig som väntar in i det sista så det blev många maskiner igång. Vad gjorde jag mellan hissturerna ner till tvättstugan då? Jo, kikade på Zalgiris-Olympiacos med ett öga och hade på webb-tv med det andra. Sofoklis (grekiska svaret på Shaq) har spelförbud p g a att han äter för mycket och är nu på behandling uppe i bergen i Schweiz om jag inte hörde fel. Det måste vara väldigt ovanligt att en spelare är i en sådan situation inom idrottsvärlden. Bara att hålla tummarna att han får ordning på sitt liv, han har lite härliga skills på planen faktiskt!

Jag tycker webb-tv fungerar kanon! Ikväll var det Uppsala mot Sundsvall, en välspelad match där Uppsala vann välförtjänt. Jag blev imponerad av Molnar som rörde sig bra! Jag vet att många tänker, han rör sig bra trots att han är 212 cm. Det kanske man skulle kunna säga utan att skämmas, men vi är lite för bra på att säga det till våra unga spelare i det här landet. Många större spelare får höra att de är långsamma, men att de rör sig bra ändå, men ändå långsamma. I många fall sitter det bara i huvudet på spelaren, det har jag några exempel på från Region Syd i helgen.

I vilket fall som helst, satt och skrev lite på en längre text som jag jobbat med senaste veckan som handlar om mig och mitt ledarskap. Det är nog något man bör göra med jämna mellanrum. Det jag exempelvis skrev i mitt examensarbete i elittränarutbildningen för knappt två år sedan är redan nu historia och jag har förändrats sen dess, sugit åt mig mer kunskap och tagit nya steg. Det känns som väl använd tid att fundera, skriva ner och tänka på hur jag är, vad jag gjort, vad jag gör nu och vad jag vill göra framöver. Jag kommer säkerligen publicera lite klipp från den texten här på bloggen.

I helgen spelas USM för 92 o 93. Vill pusha för det och alla som har möjlighet bör ta sig lite tid och se morgondagens elitspelare göra upp om åtråvärda Final Four-platser. I Göteborg kommer Högsbo, Söder, Blackeberg och Luleå göra upp om 2 platser i 92 (HU16), spännande spännande, jag lär synas på läktaren, kommer du?

Leave a Reply

